Press "Enter" to skip to content

Zdrowy tryb życia

Każdy choć raz próbował szybko stracić nadmiar kilogramów, drastycznie obcinając kaloryczność swoich posiłków, licząc na spektakularne efekty. Jednak by trwale zrzucić kilogramy trzeba działać z głową, by uniknąć późniejszego efektu jo-jo. Jak stymulować przyspieszoną redukcję tkanki tłuszczowej, i o czym bezwzględnie pamiętać?

https://dietetyk.edu.pl/

Odpowiednio rozpocznij dzień

Na proces odchudzania się oraz jego szybkość wpływ mają nie tylko deficyt kaloryczny, ale również nasze działania w ciągu dnia. Tuż po obudzeniu się rano warto wypić dużą szklankę wody z cytryną, która nie tylko pobudzi nasz metabolizm na resztę dnia, ale przede wszystkim pomoże usunąć toksyny z organizmu. Udowodniono, że picie wody z cytryną wspomaga proces redukcji tkanki tłuszczowej, oraz wpływa bezpośrednio na samopoczucie człowieka. Nawyk picia wody po przebudzeniu poprawi również wygląd skóry. Szybkie schudnięcie natomiast dostajemy w gratisie!

Ogranicz słodycze!

Słodkie i słone przekąski między posiłkami to największy sabotaż odchudzania, jaki możemy sobie zapewnić. By szybko schudnąć, konieczne jest odstawienie tych przekąsek, i skupić się na regularności posiłków. Słodycze to nic innego jak puste węglowodany, cukry i tłuszcze, które znacznie podbijają ostateczny bilans kaloryczny w ciągu dnia, uniemożliwiając organizmowi przestawienie się na tryb spalania tłuszczu. Efektywna redukcja nadprogramowych kilogramów zatem nie może się odbywać, kiedy człowiek podjada słodkości między posiłkami! Jako substytut słodkich i słonych przekąsek warto sięgnąć po świeży owoc lub suszone śliwki, jednak nie powinno odbywać się regularnie – zachowanie stałych pór posiłków ma ogromne znaczenie dla ostatecznego efektu odchudzania i odpowiedniego trybu spalania tkanki tłuszczowej.

Jedz regularnie!

Metabolizm to proces organizmu odpowiadający za przemianę materii – jego odpowiednie działanie niezbędne jest do efektywnego odchudzania. By stymulować go do spalania tkanki tłuszczowej, niezwykle ważne jest regularne jedzenie określonych posiłków. Najlepiej jest rozplanować jedzenie adekwatnie do planu naszego dnia, np. śniadanie tuż po przebudzeniu, przekąska przed południem, obiad po południu, i kolacja wieczorem. Posiłki powinny być spożywane nie w większych odstępach niż 3 godziny. Pora jedzenia jest również bardzo ważna – ostatni posiłek powinno się jeść nie później niż na 2 godziny przed snem. Dzięki temu w trakcie nocnej regeneracji organizm będzie spalał energię z tkanki tłuszczowej, a nie spożytych posiłków. Częstsze, ale mniejsze posiłki maksymalnie podkręcają metabolizm człowieka, dzięki czemu o wiele szybciej spala on tkankę tłuszczową. To zdecydowanie złota zasada szybkiego odchudzania!

Odpowiednie nawodnienie, czyli o piciu wody

Wszystkie starania dotyczące odchudzania nie będą skuteczne bez picia odpowiedniej ilości wody. Dzięki temu zachowana jest odpowiednia równowaga w organizmie, wypłukiwane są toksyny, a dodatkowo pozbywamy się nadmiaru wody w organizmie. Paradoksalnie, im więcej wody pijemy tym mniej jej zostaje w organizmie, o czym wiedzą na pewno osoby borykające się z problemem cellulitu wodnego. Optymalną ilością wypijanej wody jest około 2 litrów dziennie, jednak może to się wahać w zależności od wagi człowieka. Jeżeli smak wody nie jest dla nas zbyt przyjemny, można dodawać do niej kilka świeżych owoców, np. truskawek czy plasterki cytryny. Nasz organizm do poprawnego funkcjonowania potrzebuje odpowiedniego nawodnienia, jeżeli mu to zapewnimy, to odchudzanie stanie się o wiele szybsze i efektywniejsze!

Dobrze skomponowana dieta jest kluczowa

Prócz regularnych posiłków i picia wody, właściwie najważniejsze jest to, co ląduje na naszym talerzu – szybkie odchudzanie opiera się o odpowiedni bilans składników pokarmowych w dobranych ilościach. Jeżeli chcemy szybko schudnąć, warto postawić na nieprzetworzone produkty takie jak owoce, warzywa oraz chude mięso, najlepiej drobiowe. Ograniczenie chleba, ziemniaków i makaronu również sprzyja przyspieszonemu spalaniu tkanki tłuszczowej, dlatego na czas redukcji warto je całkiem odstawić. Na talerzu powinny królować świeże warzywa, chude mięso, orzechy i suszone owoce, które dodatkowo wzmagają proces przemiany materii. Dla początkujących osób najprostszym sposobem na dobranie odpowiedniej ilości jedzenia jest używanie małych talerzy – dzięki temu spożywamy o wiele mniej, jednocześnie regularnie dostarczając pokarm i napędzać proces spalania tkanki tłuszczowej. To, jak szybko będziemy chudnąć w dużej mierze zależy od naszej systematyczności oraz sumienności w działaniach – im bardziej dostosujemy się do zaleceń dietetycznych, tym szybciej zauważymy zadowalające efekty!

Zacznij się ruszać!

Jak szybko schudnąć? Rusz się! Efektywne i szybkie odchudzanie opiera się w dużej mierze o trzymanie ujemnego bilansu kalorycznego który sprawia, że organizm przestawia się na tryb spalania tkanki tłuszczowej. Naszym sprzymierzeńcem zatem jest przede wszystkim regularna aktywność fizyczna wespół z dietą redukcyjną – na początek można zacząć od codziennych, energicznych spacerów, jednak nie krócej niż godzinę, z czasem poprawi się kondycja, a to pozwoli na zwiększenie intensywności wysiłku, np. programy treningowe dostępne w Internecie, bieganie, skakanie na skakance czy zumba. Im więcej aktywności tym większy deficyt kaloryczny się pojawia, a to oznacza szybsze odchudzanie.

Nie oczekuj cudów – daj sobie czas!

Mimo restrykcyjnego przestrzegania zasad odchudzania, nie warto wierzyć w reklamy cudownych środków na odchudzanie, obiecujące zrzucenie 15 kg w miesiąc. Takie przypadki zdarzają się jedynie u osób o bardzo dużej otyłości, jednak przeciętnie można liczyć na utratę około 5 kg w skali miesiąca. Jest to zdrowe chudnięcie które nie powoduje zagrożenia pojawienia się efektu jo-jo, czyli powrotu utraconych kilogramów z nawiązką. Szybkie odchudzanie jest możliwe, jednak wymaga wyjątkowo silnej woli i przestrzegania zasad dietetycznych. Aktywność fizyczna wspomaga ten proces, dlatego osoby które chcą szybko schudnąć, na diecie oraz ćwiczeniach powinny ulokować swoją uwagę najbardziej.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

Be First to Comment

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *